چه چیزی تصویرسازی را از هنر جدا می کند؟ برای بیشتر تصویرسازان جوان، جواب بسیار پیچیده است.

به شکل سنتی، تصویرسازی طراحی هایی است برای اهدافی چون رسانه و یا تبلیغات. ولی با گذر زمان، همچون دیگر حیطه ها، معنا وکاربردی فراتر از طرح های دستی و انتشارات چاپی یافته است. تصویرسازان معاصر به شکل قابل توجهی از ابزارها و تکنیک های اجرا و پروژه های بسیار متنوع تری برای دستیابی به اهداف خود استفاده می کنند. در این راستا، درحالی که برخی همچنان طرفدار ابزارهای سنتی همچون کاغذ و قلم هستند، برخی دیگر از امکانات جدید دیجیتالی و نرم افزارهای بیشماری که هر روز وارد بازار می شود، بهره می جویند.

در ادامه به معرفی تصویر سازان جوان دیگری خواهیم پرداخت که در حال شکل دادن آینده ی رسانه های جدید تصویرسازی به شکل های گوناگون هستند; از طراحی های وسواس گونه ازگربه ها گرفته تا پرتره ای طعنه آمیز از دونالد ترامپ.

سام کلدا (Sam Kalda)

این بهار، سام چاپ اولین کتاب خود را جشن گرفت!

این کتاب درباره ی انسان های معروفی است که علاقه ی زیادی هم به گربه ها دارند. کتاب از گربه ها و مردم، مجموعه ای است از تصویرسازی هایی از اشخاصی چون اندی وارهول Andy Warhol، وینسون چرچیل،نیکولا تسلا و بسیاری از افراد سرشناس دیگر به همراه گربه های مورد علاقه شان. این طرح ها مانند همه ی کارهای سام، نوعی گرمی و انسانیت را در قالب نکته بینی هایی ظریف در تصویر انتشار می دهد; جزئیات تصویر شده ای چون روپوش رنگی هنرمندان سرشناسی که به تصویر کشیده و یا کتاب باز فراموش شده ی روی میز و یا لیوان نیمه خالی همگی در ایجاد صمیمیت آثار او نقش دارند.  

شیوه ی کار این هنرمند جوان نگاه بسیاری از برندها و انتشارات مطرح را به خود جلب کرده است. سام کلدا همکاری های گسترده ای با نیویورک تایمز داشته است که در این همکاری، انیمیشن هایی از او در سری مدیتیشن برای زندگی واقعی به انتشار رسیده است.

اخیرا این هنرمند ساکن بروکلین مشغول تصویرسازی هایی برای کتاب کودکان درباره ی اولین فرود انسان ها به ماه است که قرار است پاییز منتشر شود.

چگونه هنگام اسباب کشی به محل جدید، آرامش داشته باشیم

المپیا زاگنولی (Olimpia Zagnoli)

سبک برجسته و الهام گرفته از فرهنگ پاپ المپیا، حتی در جامعه ی شتاب زده ای چون نیویورک هم قابل تشخیص است. او می گوید:

زمانی که موضوع رنگ باشد، هنری ماتیس (Henri Matisse ) راهنمای الهام بخش من است.

او همچنین از هنرمندان دیگری نیز به عنوان منبع الهام نام برده است. سول استنبرگ ( Saul Steinberg )و پاپلو پیکاسو که به گفته ی هنرمند جوان تاثیر بسیاری بر او دارند.

در سال 2014، سیستم حمل و نقل عمومی شهری با این هنرمند قراردادی بست تا او پوستری برای نمایش مسیر های مترو و خودرو در مناطق مختلف طراحی کند. رانندگان همگی به شکل یکی از کاراکترهای معمول آثار المپیا بودند. خانمی با موهای قرمز و لباس سبز روشن و گوشواره های حلقه ای بزرگ که هر کدام طرح نوشته ی نیویورک را به روی خود داشتند.

 

در ماه می امسال، گالری آنتونیو کلومبو در شهر میلان نمایشگاهی تحت عنوان چگونه مانند یک خانوم اسپاگتی بخوریم! به اجرا درآورد که در این نمایشگاه تصویرسازی هایی در واکنش به مقاله هایی که در مجله ی زندگی برای آموزش صحیح و خانم وارانه اسپاگتی خوردن از سال 1942 چاپ می شد، به نمایش درآمد. تصویرسازی های زاگنولی به گفته ی خود او نشان می داد که خانم ها آزاد هستند به هرشکلی که دوست دارند اسپاگتی میل کنند!

همچنین اخیرا این تصویرساز در یک همکاری با برند مد ایتالیایی مارلا (Marella) الگوها و طرح هایی را برای لباس های مجموعه ی پاییز و زمستان طراحی کرده است.

سارا آندرسون (Sara Andreasson)

پس از سال ها فعالیت برای برندهای مطرحی چون نایک، اخیرا سارا احساس می کند که لازم دارد کمی از پروژه های سفارشی فاصله بگیرد. در تابستان گذشته او تصمیم گرفت در کنار سفر به شهرهای مختلف آمریکا، به روی تمرین های طراحی شخصی اش کار کند(سارا سوئدی است و در لندن زندگی می کند). نتیجه ی این برنامه ی تابستانی در تصویرسازی هایی که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته به خوبی مشخص است. خانم های ریسک پذیر و گل و گیاهان خانگی وحشی و درحال انفجار تم معمول کار های سارا هستند.

در کنار کارهای تجاری و تجربه های شخصی، سارا زمانی را هم به همکاری با دیگر تصویرگران اختصاص داده است. در ساخت انیمیشن و یا کارهای یک مجله ی مستقل خانم ها با دیگر هنرمندان همیاری دارد. او همچنین در یک استودیوی اشتراکی با چند تصویرساز دیگر مشغول فعالیت است.

منبع: artsy.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *